Unde ne sunt vitejii?

 


      Unde ne sunt vitejii? Eu nu am mai auzit nici cuvantul!...urmaream, impreuna cu un pusti de zece ani, Pistruiatul si ma gandeam ca uite dom'le cum se revoltau si luptau oamenii inainte..nu conteaza ca ideea pentru care o faceau era buna sau gresita, dar o faceau...pustiul m-a intrebat, copilul asta era curajos? Era un copil viteaz, i-am spus... atunci mi-am amintit cuvantul. nici nu stiu de ce mi-a venit atunci cuvantul in minte, dar l-am spus. 

Sau poate stiu. ..pentru ca era despre comunism si noi in comunism am invatat despre vitejie, despre eroism, despre patriotism si despre lupta...acum copii nici nu au auzit...l-am intrebat pe pusti daca a auzit de cuvantul viteaz. Si mi-a spus ca vine de la Mihai Viteazu. Deci Viteaz este un nume? Da, mi-a spus.

Asa ca va intreb iar, unde ne sunt vitejii? Barbatii au devenit foarte casnici, fac cumparaturi, au grija de copii, fac mancare, se duc la salon la manichiura si la pensat..eu unul sunt speriat..parca si-au pierdut genul..o mai exista masculin..ca daca privim obiectiv, nu mai exista...pana in pandemie, se mai simtea un pic de asa-zisa masculinitate in lume, pe la meciurile de fotbal, pe stadioane...femeile spuneau chiar mandre: Se duce barbatul la meci!..de parca se ducea la lupta!.. 

  Uite, chiar vreau sa vorbim despre reclamele din pandemie, vis-a-vis de boala asta..ati observat ca se adresau barbatilor?! in toate reclamele au fost alesi barbati maturi, seriosi, nici prea bogati, nici prea saraci, insi care inspirau incredere. Deci au avut un public tinta: Barbatii!.. ce facea cetateanul in reclama?...se spala pe maini de o mie de ori, isi dadea pe maini cu substante dezinfectante,  isi punea masca , se lua pe strada de oamenii care nu purtau masca, intra in casa, se spala pe maini si abia pe urma se ducea la nevasta si copii...nevasta docila statea in camera, pana el intra dezinfectat...aceste reclame s-au adresat capilor de familii,..si si-au atins scopul..barbati mai docili, mai fricosi ca in ziua de azi, nu am vazut niciodata..

Deci, unde ne sunt vitejii?..cat de usor de manipulat sa fii, tu ca barbat?..

Ce usor ne-a manipulat democratia asta! Si cat de repede ne-am pierdut curajul si ideeile...nu mai avem idei proprii..nu mai gandim singuri..nu mai vrem nimic...suntem atat de fericiti ca avem curent electric, avem caldura, avem burtile pline si mobila!....noi care am suferit de toate astea!..acum ne place ca avem frumos in case, avem frigidere, televizoare, masini de spalat...ne-a dat democratia ceea ce ne luase comunismul, adica confort material...ce daca prostia se inalta monumental printre noi, ce daca prostii, analfabetii, hotii, agramatii, incultii, derbedeii ne conduc si au succes..ce daca fetele noastre se trasforma in niste papusi de plastic, ce daca baietii nostri nu stiu sa puna un bec, nu au dat cu sapa in viata lor..ce daca toti am ajuns niste lenesi, lasi si inculti!..,traiasca democratia, gresita si autodistrugatoare...Traiasca prostia...





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz