Ploua si cu amintiri


   Ploua ! Bine , ca ploua ...Dumnezeu s-a gandit sa-mi dea si mie ploaie ! E un pic prea rece pentru gustul meu , dar e mai bine , decat vreo caldura insuportabila !... Cel putin ploaia asta , imi rascolste amintirile!
  ...Stiti zilele de dinaintea pastelui , cum erau inainte ?...Erau opusul craciunului. De pasti , era o sfintenie , parca ! Mamaia se pregatea de pasti , cu o gestica sfanta , tot ce facea , facea meticulos , incet si parca isi studia fiecare miscare...Se pregatea din timp . Strangea in camara oua , pe care le cumpara din piata , de pe la oameni . Azi zece oua , maine cinci ... Treaba asta o incepea de prin februarie . Mi-aduc aminte , ca le tot numara : Hai bia , zicea , sa vedem cate oua avem , doua , patru , sase... Si la fiecare doua zile , le numara iar...
 Tinea post , biata de ea . Manca paine cu ceapa, taiata marunt pe musamaua mesei din bucatarie...O intrebam : Mamaie , de ce mananci ceapa ? Lasa bia mama , ne raspundea ea , e post si uite daca nu mai am dinti !
In saptamana mare , mergea la toate slujbele de la biserica . Ne aducea aiazma ( asa zicea ea!), crengute de salcie , ne lua la biserica sa trecem pe sub masa , ne aducea lumina si paste... Cand o sa am timp o sa va povestesc mai amanuntit , pentru ca tot ce facea ea , avea si haz !...
 Framanta cozonaci , intr-un lighean mare de fier . Avea un intreg ritual . Ii framanta , pana o treceau toate sudorile , dadea cu ei , ii trantea si mai si bolborosea : 'r-ati ai dracu !
Mama ii zicea :
   - Mama, nu mai dracui cozonacii !
   - Ai fa , ca n-am zis nimic , ti s-a parut ! Am zis , ca ce coca frumoasa  ! ii raspundea mamaia
Apoi bolborosea incet :
   -Ce urechi aveti !
Cea mai tare mamaie din lume , ea a fost ! Cea mai haioasa si cea mai buna mamaie !
  Exact asa am scris pe crucea ei : Aici se odihneste , cea mai buna mamaie din lume !

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz