Astazi, dupa-amiaza...



                   

                 
           Gradina din spate , este mirifica. Cativa stejari  tineri , un tei si un nuc batran , dau acestei gradini , un farmec aparte si o transforma intr-o mica padure. Nu m-am gandit niciodata, ca voi locui in acest cartier.
  Mereu am fost un rebel romantic , daca exista acest mix uman..eram independent si totodata un visator. Lumea mea , era una calma , linistita , cu oameni buni si cinstiti. Lumea mea , era construita din vise , poezie si carti. Carti multe. Biblioteca , nu era foarte departe de noi. Mergeam acolo saptamanal . Nu puteai sa iei mai mult de cinci carti o data , pe care eu le citeam in doua-trei zile.
  Asa ca mai luam un prieten si imprumutam si pe contul lui. Comunismul asta , frate !...nu stiu...te limita pe deoparte si pe de alta , iti creea mediul de a te depasi , de a te dezvolta, te transforma intr-un autodidact...setea de cunostere , ne-a disparut odata cu capitalismul...
   Soarele mi-a incalzit sufletul astazi.  O pisica superba , alba , cu o coada stufoasa , se plimba agale prin gradina. I-am urmarit indelung miscarile. Mirosea firele de iarba , din ce in ce mai rare si care abia mai razbateau de sub frunzele cazute. Se misca incet , ca o adevarata regina. Razele soarelui , treceau peste ea si sub lumina lor , blana ei sclipea uimitor...Am pasait-o si s-a uitat fix la mine...Cateva secunde ne-am privit . Avea niste ochi mari , superbi. S-a plimbat , miscandu-se gratios prin frunzele cazute , de parca stia ca este privita. In linistea dupa-amiezii, aceasta pisica superba , intregea frumusetea zilei...Ziceai ca este o picatura de raza de soare , care s-a pierdut in gradina noastra fermecatoare...
  Doamna Agatha si doamna Caterina, vecinele noastre , trebaluiesc toata ziua in gradina. In dupa-amiezile cand sunt acasa , le aud soaptele . Uneori cand ies la o tigara , stau si le privesc , cum isi curata florile , plantate de ele cu mare grija. Doamna Agatha , este o femeie care pare a fi fost foarte frumoasa in tinerete , iar doamna Caterina , are o dragalasenie care i s-a pastrat inca...Sunt destul de in varsta, dar asta nu le impiedica sa fie foarte active.
  Astazi , au lipsit din gradina. Nici urma de ele. Numai pisica. Regina pisiceasca. Soarele si ea. Gradina , soarele si ea. Toate inmanunchiate , au dat acestei dupa-amieze , un farmec bland...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz