Sperante pesimiste ?!...




            Undeva in noi , in mintea fiecaruia dintre noi , exista speranta , care plapaie si nu se stinge pana la final ... Priviti strada , uitati-va in ochii oamenilor pe langa care treceti ... Daca dati la o parte durerea si disperarea , daca faceti abstractie de saracia incrustata pe chipul romanului , veti putea citi licarirea sperantei ratacite undeva . in inima lui...
  Astazi , o colega imi spunea , cu speranta :
  - O da Domnul , si s-or angaja si copiii astia ai mei!
Eu am privit-o si ea vazandu-mi intrebarea pe chip, a continuat sa-mi expuna gandurile ei :
- Cine stie ! Cat o sa mai rabdam?! Pana la urma trebuie sa incepem sa o ducem mai bine !Prea multa saracie in popor si prea bogati  hotii astia care ne conduc de doua'j de ani! spuse ea si-si trecu mana prin par , suparata
Am privit-o atent , ridurile si-au facut drum lung pe chipul ei , ochii au coborat in semn de tristete, iar colturile gurii s-au aliat cu sufletul femeii...
  Daca vreti sa cunosteti romanul adevarat , romanul asa cum este el de fapt , duceti-va in piete , priviti bietii oameni cum isi numara banutii ca sa-si cumpere un kg de cartofi, duceti-va la posta cand se iau alocatiile copiilor si intrebati femeile alea , de ce vin ele la posta, pe ploaie , pe vant , pe furtuna si nu asteapta acasa, comod?!!!
  Domnilor si doamnelor , de prin tari si mari indepartate , stiti cati bani da statul roman unui copil  ?! Ei bine statul roman , aceasta celebra tara , acesti bravi conducatori , cu masinile lor de lux, cu vilele lor superbe , acesti domni si doamne care fac acte caritabile, doar ca sa faca impresie buna , printre bogatasii lumii, ei bine , acesti politicieni cu sotiile lor mucalite si amantele lor tunate, dau unui copil roman suma de 42 de ron lunar , echivalentul a 9 euro !!! Atat spun ei ca merita copilul roman de cand se naste, pana la 18 ani !
  Ceausescu a fost dat jos pana la urma , fratilor !!! Astia sunt calare pe noi de doua decenii si ceva , fara ca noi, nici macar sa ne gandim, sa-i azvarlim vreodata de pe-aici !!!
 Mi-am intrebat colega , dupa ce gandurile mi-au revenit in trup , de ce spera ea sa se indrepte lucrurile?! Femeia s-a gandit si mi-a raspuns incet , de parca mi-ar fi spus un secret :
   - O sa ne dea astia afara din Europa , ca noi suntem cu estul si probabil ca o sa ne-ntoarcem de unde am plecat! Si stii , imi spuse ea  tot incet , in comunism , toti aveam servici .
 Isi stinse tigara  si iesi din fumoar, facandu-mi cu mana... Eu am ramas nauc , intrebandu-ma :
   Asta este ultima speranta a romanilor ?!!!

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz