Parfum de prieteni dragi...

 Parfum de prieteni disparuti, parfum de veri romantice, parfum de casute cu garduri vopsite cu var, parfum de colinde strigate la porti... Inspirati adanc...
 Asi da 10 ani din viata sa traiesc o singura zi din trecut. Cu vechii prieteni, cu vechii vecini, cu copii si batranii de-atunci, cu vremurile linistite de-atunci...
 Daca esti in casa, deschide geamul , inchide ochii si asculta.. Adu-ti aminte de prietenii cu care alergai la scaldat , de lipaitul talpilor goale pe pamantul uscat... Adu-ti aminte , de dupa amiezele de vara...Auzi mustele zumzaind?.... Nu deschide ochii! Trage aer in piept ... Mamaliga rasturnata pe masa rotunda , branza sfaramata pusa in strachina si vocea mamaiei... Auzi?... Prietenii care te strigau si cu care bateai mingea pana pe inserat... II mai tii minte, le vezi chipurile de copii?...
  Si fratii, surorile , mamele, tatii , ce tineri erau!!!... Ehei, ce vremuri, ce emotii!!!!....Cum rasarea soarele!... De somoiogul de muste , care batea aerul si scotea mustele din casa , iti mai aduci aminte?...
De sortul bunicii, in care aducea te miri ce, tinandu-l ghemotoc, sa nu-i cada cevasilea... De-as mai trai odata atunci , sa-i simt mana ei calda in parul meu!... De-as mai trai odata, sa pun capul in poala ei si ea sa-mi mai zica : Ia bia, oi avea cevasilea paduchi?...De-as mai trai odata s-o vad cu traista ei venind de la piata , tot cu ceapa , cum ne aducea in fiecare zi . Ha, ha , mama ii zicea : Sa nu mai cumperi ceapa ca avem, auzi?  - Hai fa, ca n-oi fi proasta! zicea ea. Dar ea tot ceapa cumpara...
 Parfumul ei , mirosul ei nu n-am sa-l uit niciodata, cum n-am sa-i uit privirea , cum n-am sa-i uit vorbele, cum n-am sa uit nimic...
 Prieteni dragi, inchideti ochii si aduceti-va aminte de cei langa care ati trait... Si traiti fiecare clipa langa cei care mai traiesc...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz