Capitalistul ruinat sau comunistul sarac

Popriri pe conturi. Adica , ca intelegeti toti cei care nu aveti firme, statul iti blocheaza contul de la banca, iti opreste toti banii , sau pe cei , pe care statul sustine ca tu ii datorezi lui.
  In cazul nostru, statul roman. Luam un exemplu clasic : tu  fara servici. Acasa. N-ai un ban in buzunar, copii iti plang de foame. Nevasta e vanzatoare la un butic . Are salariu minim pe economie. Tu , bati la portile firmelorangajatoare. Nimic. Bati la portile , institutiilor bugetare. Daca ai 8000 de ron, poate ai reusi sa te angajezi, pe aici , iti spune un cunoscut...Deci tu, sarac, neputincios, gandesti...
       Te duci la o firma non bancara si gajand cu salariul sotiei, iei un credit de 3000 de ron si pac , iti deschizi o firma. Gata, te-ai facut patron. Inchiriezi un spatiu pe undeva si iei marfa cu plata la termen si uite asa ti-ai deschis un magazin. 
 Toate bune, nevasta sta vanzatoare si tu alergi dupa marfa ieftina .Lunar platesti chiria omului, platesti marfa oamenilor de ti-au dat-o, platesti banca de unde ai luat banii de inceput.... Eeee, acum vine statul si spune : pentru ca esti patron, ca eu statul nu te-am ajutat cu nimic niciodata, nu ti-am dat casa , nu ti-am dat servici , nu m-a interesat de copii tai cand nu aveau mancare , tu , acum , dupa ce te-ai facut patron , esti dator la mine... De ce , intrebi tu mucalit?
     Pentru ca astea sunt legile, spune statul mandru de legiferarea aberantelor legi.
   Deci tu , omule de rand, care ai umblat cu miloaga la toate portile angajatorilor , care te-ai imprumutat in banci, tu omule , caruia ti-au plans copii de foame , deci tu  - spune statul! - trebuie sa-mi dai mie bani. Si daca nu imi dai , eu pot sa iti iau banii din banca unde ii ai, pot sa-ti iau si casa in care stai impreuna cu familia ta. Si tot statul , te instiinteaza de toate astea prin scrisori , in care esti numit  DATORNIC. 
 Cam asa stau lucrurile in Romania de astazi , eu muncesc de-mi sar capacele , ca sa pot sa-mi platesc datoriile celor care mi-au dat bani, marfa si spatiu sa incep aceasta afacere si statul nostru zice : 
  Hoho, pai da-ne noua intai si pe urma daca poti sa-ti mai platesti si datoriile reale , e treaba ta!...
Tu ii platesti statului si ramai dator la ceilalti , acestia te dau in judecata , iti pun penalizari , iti iau onorarii imense de recuperare a creditelor si uite asa , fratilor ramai in strada , in capitalismul aiuritic de astazi...
 De aia suntem mai saraci decat ne-a lasat Ceausescu  si saracia se va adanci pe masura ce timpul va trece si aceasta forma de societate , fara o logica a legilor , va exista...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz