Dincolo de tristete.

 Va saluta un om de rand! Va salut pe toti , de aici din vagauna in care trairea-n nefericire si nesperanta este o normalitate!... Ce mai facem? ...Bine... Binele pe care noi il stim si-l cunoastem . Am auzit , am vazut prin filme si documentare , unii din noi au si citit , ca exista si un bine mai bun decat binele nostru.
  Hai ca nici binele nostru nu e asa rau!... Noi , fericirea o gasim printre prieteni si familie , o gasim intr-un zambet , o vorba duioasa , o mangaiere... S-ar parea ca si ea , fericirea , exista prin alte parti si in altfel de forme , dar deja pentru noi asta tine de SF.
 Ce chestie , gandul mi-a sarit nu stiu de ce , la granita... Toti acum , putem sa plecam in alte tari , sa le vizitam, sa ne intoarcem , sa plecam iar... Am auzit pe cineva , ca pesonalul din aeroporturile straine sunt zambitori , iti ureaza bun venit in tara lor sau dupa caz drum bun... La noi in tara, ai nostri sunt incruntati si te privesc chioras... Poate ca asa e... Dar ce spuneti de faptul , ca multi dintre oamenii care lucreaza in aeroporturile romanesti, n-au fost niciodata in alta tara? Probabil ca si asta este un motiv , pentru care nu privesc asa cu o mare fericire , pe cei care-si permit sa se plimbe peste tot in lume... Vedeti , este usor sa critici si sa judeci pe altii , dar trebuie sa privesti lucrurile din toate punctele de vedere. Imaginati-va cum un angajat oarecare , dintr-un aeroport romanesc , ajunge seara acasa , la cei trei copii si sotia lui care-i casnica . Sotia il intreaba , in timp ce-i pune in fata o farfurie de ciorba de fasole : " Ei . si ce-ai facut astazi?  In opinia unora raspunsul ar suna cam asa :"Am fost extrem de fericit , sa-i intampin pe cei care s-au reantors in tara , dar mai ales pe cei care au venit sa ne vada tara!"
  Eu cred ca raspunsul este sigur , asta: "Ce dracu sa fac? Am muncit ca prostu' si dupa una si-alta trebuia sa le si zambesc bogatasilor astora , care se tot duc prin tari straine , cum ne ducem noi la piata!"
 Nu e vorba de invidie , sau de rautate , este realitate cruda. Unii din noi au avut sansa , altii ne-am nascut intr-o zodie serbada , lipsita de noroc. Stiu , chiar eu am spus ca viata ne-o facem singuri , dar uneori oricat ai munci , nu treci toata viata la un nivel de trai mai inalt .
  De-aia va transmit salutari tuturor , de aici de jos . Va salut si pe cei de sus... Apropo , fericirea doare?
  Nefericirea , doare . Doare sufletul .
                                Moromete , cel care se uita chioras.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz