Confortul material , inconfortul psihic

  Sunt consternat de poporul asta roman care a incercat  sa se adapteze la democratia moderna si a adoptat atitutidinile occidentalului fara sa-si dea seama de ceea ce urma sa vina ...
  Am inceput cu reamenajarea apartamentelor , caselor - cum am vazut la televizor ! -  , utilarea lor cu electrocasnicele care lipseau cu desavarsire .Si uite asa am facut primele imprumuturi la banci. Ne-am remobilat casele , modern cu mobilier usor , dar si de proasta calitate , care la prima mutare se dezmembreaza, am scos parchetul lamelar din stejar si l-am inlocuit cu parchetul modern '' cu clic'' , care dupa un an se matuieste si se umfla... Si am mai adaugat alte datorii , pe inca multi ani la alte banci . Apoi ne-am schimbat tamplaria veche de lemn masiv, prin care nu patrundea fir de aer, cu timplarie pvc si geam termopan si la prima ploaie mai puternica toata apa iti intra in casa...Si pentru ca tocmai terminaseram primul imprumut , am facut altul...
  Hei , dar au venit gazele si ne-am debransat de la reteaua centralizata de termoficare si ne-am pus centrale proprii de apartament  si acum platim mai mult decat inainte, de aia dam drumul la un singur calorifer in toata casa si uite asa tremuram toata iarna... Dar si acest imprumut ne-a indatorat pe alti cativa ani...
  Acum , moda este sa iti plachezi casa , pentru a fi mai cald iarna si mai racoare vara si uite asa mai adaugam inca o datorie la banci...
 Suntem datori pe viata , la mai toate bancile , ne-am indatorat cat pentru doua generatii si acum muncim ca prostii sa bagam fiecare banut muncit ,  in buzunarele bancherilor straini...
Nu , n-am construit vreo casa , n-am facut nici o afacere prospera , n-am ridicat niciun spital si nici vreo gradinita , nici n-am construit vreo fabrica, nu noi ne-am imprumutat in banci sa avem confort in apartamentele noastre mici de beton. Asta am inteles noi din democratie , ca a trai bine inseamna sa ai televizor mare cat peretele , frigider inalt pana in tavan , casa vopsita toata in portocaliu sau mai stiu eu ce culoare de prost gust , masina de viteza in care nu te urci , te culci , haine scumpe si pantofi de marca ,  mobilier modern si inutil ... Uitati-va la voi in case si o sa vedeti pe ce ne-am aruncat banii munciti de 20 de ani incoace...
Unde nu e cap , vai de picioare! Dar acum avem confort material! Confortul psihic s-a dus , suntem stresati si plini de griji , suntem ingrijorati de ziua de maine , de datoriile care vin pe banda rulanta , in fiecare luna si care nu se mai termina...Nu putem decat sa muncim in continuare si sa inghitim in sec...
 Ham , ham , ham ce viata de caine am si cuvinte nu mai am !...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz