Lapsus de optimism



     Totdeauna am considerat, ca exista un secret al fericirii...Mereu mi-am pus problema . daca exista un secret al existentei   -  bine nu orice fel de existenta!  -   dar cel putin cea linistita !...De copil , noi familia noastra , ne-am zbatut intre nefericiri , intre griji si nevoi , apoi tanar fiind, am avut aceleasi probleme . Maturitatea nu mi-a adus clipe axtraordinare , ci doar a picurat cand si cand cu zambete existentiale... Nu vorbesc de familie acum , vorbesc de grijile zilei de maine . M-am tot gandit , cum de mie mi-e atat de greu sa trec de fiecare zi si cum de altora le este atat de usor. Sunt eu vreun mare cheltuitor , sunt prea darnic , sunt prost sau pentru ca nu fur ?..Una din astea , explica de ce mi-e atat de greu . Stiu , banii nu aduc fericirea !...Mai bine ca mine , nu sunteti multi care stiti asta !...Eu am stiut sa-mi traiesc clipele de fericire , putine , cate au fost , indiferent daca am avut bani in momentul ala sau nu . Numai ca , stau si ma gandesc , exista totusi un secret al linistii existentiale ? ...N-am avut nici macar o zi , in care sa pot respira linistit , in care sa spun : Gata , nu am probleme si pot sa plec undeva , fara sa am ceva in spate care sa ma macine .
  A, stiu , grijile sunt altele , stiu ca problemele reale sunt altele , numai ca simt eu nevoia astazi , sa dau pe-afara cu micile mele neajunsuri...Am o pasa proasta , am un lapsus de entuziasm , sau de optimism , cum vreti sa-i ziceti . Nu vreau sa fiu compatimit , simt doar nevoia s-o spun cuiva si pentru ca nu o pot spune lumii reale , v-o spun voua , pentru ca nu va cunosc si nici voi pe mine !...Am o scarba de tot si de toate aceste probleme , ma zbat cu fiece zi si cu fiece ceas si parca stau pe loc . Stiti , ca masina aia careia ii apesi accelaratia si nu trage , nu trage si gata !..Asa simt eu , trag in fiecare zi , trag ca un bou la jug si parca nu se vede nimic . Am tot sperat c-o sa vina si timpul meu , cand o sa ma pot relaxa , o sa pot fuma linistit o tigara , undeva intr-un hotel din lumea asta si o sa pot spune :
   - Sunt in vacanta , n-am probleme , am totul platit la zi , copii sunt ok ..Nu am nici o grija , zilele astea cat sunt plecat !..
Numai ca , au trecut atatia ani de cand tot sper asta si nu se intrevede nici o licarire de speranta !...Nu am chef de nicio sarbatoare !...Si toata agitatia asta , parca ma indispune mai rau. Toti te intreaba , ce faci bai ? Unde faci pastele ? In pastele ma-tii , imi vine sa raspund !...Stiu , e borfas raspunsul meu , dar asa imi vine sa raspund , ce sa fac !...In rest , voi ce mai faceti , sunteti bine ? Unde faceti pastele ? Haha, stiu , stiu ...Am glumit , ce dracu sa fac si eu !

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz