Visand in piata ..



  Ce de toamna frumoasa ! Cata imbelsugare si cata culoare ! Cate frunze multicolore si doamne , cat de mult prinos in toate....
   Ma incearca asa o simtire , de la un timp...Viata este prea frumoasa ca sa o ratezi...Mie unul mi-e tare draga! Cu toate ale ei . Cu necazuri si tristeti , cu greutati si riscuri , cu dezamagiri si revolte , cu toate , cu toate...Daca nu ar fi acest frumos al existentei noastre , fericirea , zambetul , implinirea , reusitele , visele atinse , telurile si sperantele , poate as fi si eu reticent ...Dar daca ele exista , sunt , atunci  viata este mai mult decat perfecta.
  In fine , e prea toamna , prea frumos ca sa nu va spun cat iubesc acum , tot si toate care ne inconjoara.
Am fost in piata , dupa de-ale gurii ...Stiti , piata e plina de bunatati , de tot ceea ce poate exista !
 Nu m-am mirat , dar m-am oprit pentru o secunda in drum si am visat , cum fac uneori...
Dintr-o taraba se faleau de mama focului , conopidele cu fustele lor incretite , iar alaturi vinetele suparate se-negrisera de ciuda!Verzele mandre si grase, stateau linistite , in timp ce doua precupete le admirau incantate!
 -Uite draga , astea sunt tinere si numai foi-foi ! spuse una din ele , iar cealalta le masura cu privirea zambind.
 Castravetii , colcaiau pe-o alta taraba si de-acolo parca razbatea pana la mine , o galceava asurzitoare: da-te mai incolo , au! mi-ai prins piciorul !
 Nu , nu lipsesc , ardeii capia , rosii si mari , care striga cat ii tine gura : Hei gogosarilor , degeaba va dati mari , nu vedeti ca nu v-ati inrosit bine ! Astia din urma , stau comod , cu burtile lor mari si nu le da nici o atentie.
 Tot prin apropiere , neamul ardeilor grasi , sunt cei mai calmi , nu le este teama ca vor ramane in piata , pentru ca , un sir intreg de gospodine , stau la coada , sa-i cumpere!
 -Si faci si zacusca ? vorbesc doua doamne . Da , zice una mai cocheta , fac si zacusca , dar vreau sa pun si niste vinete la congelator ...
 Vinetele auzind , zambesc incantate si se lauda catre conopide : degeaba fetelor sunteti albe , ca tot noi suntem mai cautate!
 O femeie trece pe langa mine , cu doua ladite de rosii . Le privesc si le vad surazand .
- Unde va duceti , le striga un catravete , rosiilor care se joaca parca , in laditele doamnei.
- Ne-a luat acasa la ea ! striga ele fericite ...
Merele stau gramezi.
-Brrrrr! Mi-e tare frig! striga un mar mic cazut intr-o parte...Nu-l aude nimeni . Mocanul care le vinde , tocmai pune in cantar mere mari si rosii , pentru un pusti care saliveaza , in fata merelor.
Da , de cum a plecat , pustiul baga mana in punga , ia un mar si musca din el cu zgomot.
- Auuuu! tipa marul , mai incet , ca ma doare !...Auuuuu!
Parca simt si eu muscatura . Auuu , chiar ma doare !
- Ce faci draga , iar visezi ?! ma trezeste din visare vocea sotiei, in timp ce ma strange de brat ... Castraveti , gogosari , ardei capia , varza , conopida , morcovi , marar , imi repeta ea ...
Eu ma pierd din nou in visare...
 Un pastarnac , se uita gales la o gramada de leustean ud...


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz