Muncitorii de altadata , visatorii de acum...

      Bate vantul frunza-n dunga! In dimineata asta soarele se arata  , dar temperatura nu se lasa inselata si nu a urcat  mai mult de 15 de grade. Este exact ceea ce ne dorim de la vara , aer un pic rece dimineata , mai cald la pranz si  ceva mai racoare seara.
  Poate cei care au  bani si si-au programat un concediu la mare , nu sunt incantati de vreme , dar noi  oamenii  muncii continuue , suntem incantati ca soarele nu ne mai prajeste in drumul spre piata , nu mai transpiram leoarca si nu mai avem nopti in care ne perpelim de atata caldura insuportabila...
   M-am trezit dimineata , m-am imbracat si am plecat la munca . Suntem aceeasi , cativa , care fie vara , fie iarna ne intalnim pe drumul spre servici ... Dar astazi , pe racoare ne-am salutat mai vioi ca in alte zile si chiar unii dintre noi au schitat un zambet.
  Aerul rece si parca mai curat astazi, mi-a amintit de vremurile de demult , de linistea acelor timpuri , de senzatia de siguranta de atunci , de copii care alergau catre scoli si gradinite , de autobuzele pline de oameni care plecau catre fabricile unde lucrau , de gentile de umar pe care toti le aveam cu pachetul de mancare pentru pauza de pranz , de saluturile pe care le auzeai din stanga si din dreapta : Sa traiti ! Sa traiti !, de poarta fabricii larg deschisa  , pe care intrau sute de angajati , de portarul care nu mai contenea sa raspunda la saluturile muncitorilor , de ''Buna dimineata !" acela raspicat pe care-l dadeai femeilor , de aglomeratia din statiile de autobuze , de zarva si activitatea , care cuprindea orasul dis-de-dimineata !...
   Si uite asa am ajuns la serviciu , am intrat in birou ,  unde deja colegul meu ajunsese . M-a privit trist si mi-a spus , trezindu-ma din visare :
   Ai vazut ce pustiu este orasul astazi!...                                                      moromete

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Betivul de rand

Recunosc ca sunt betiv!

Pauza de pranz